Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Poteboxen Aps

1. BESTILLING

På www.poteboxen.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på telefon 98 10 18 00 eller mail info@poteboxen.dk.

Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af produktet og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. Kontroller altid producentens egen hjemmeside for at få de nyeste produktdata.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner og inkl. 25 % moms og andre afgift­er. Priserne er dagspriser, og er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, le­veringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden. Efter du har afgivet bestillingen på www.poteboxen.dk, modtager du en ordrebekræftelse, som er vores accept på, at der er indgået en bindende købsaftale med Poteboxen ApS.

Der findes flere produkter på poteboxen.dk som kan købes som enkelt køb eller som abonnement. Det betyder at du modtager de valgte produkter med et interval på 1 uge, 2 uger eller 1 måned. Du vælger selv hvilket abonnement der passer til dig. Du kan til enhver tid opsige eller ændre på dit abonnement, dette skal gøre til udgangen af en uge, hvorefter den træder i kraft ugen efter.

2. BETALING

På www.poteboxen.dk kan du betale med: Dankort, Dankort/Visa, JCB Cards, Visa Electron, Maestro, MasterCard.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Poteboxen Aps. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved abonnement betales der altid forud for den kommende måned.

2.1 Kortbetaling via f.eks. dankort

Vi trækker penge på dit betalingskort ved afsendelse. Det forløber helt automatisk, og du er fri for at betale girokortgebyr, hver gang du skal betale for din leverance. Du tilmelder dig kortbetaling på www.poteboxen.dk. Poteboxen Aps kan først trække penge på kortet, når varerne er sendt af sted til dig. Du betaler for dine varer ved afsendelse fra vores lager.

Når du opretter dig som ny kunde kan du kun vælge at betale med betalingskort.

2.3 Manglende betaling

Hvis vi ikke modtager rettidig betaling for leverede varer, sender vi 1. rykker med et gebyr på 50 kr. Samtidig stopper vi levering. Hvis vi fortsat ikke modtager betaling sender vi 2. rykker og et gebyr på 100 kr. Herefter modtager du 3. rykker med et gebyr på 100 kr.

2.4 Sikker betaling

Betalingssystemet i vores webshop er sikret med en såkaldt SSL-løsning. SSL er et system, der krypterer alle de kortinformationer, du sender til os. Det betyder, at hverken vi eller andre (dog med undtagelse af Nets – tidligere PBS) kan skaffe oplysninger om dit kort. SSL systemet sikrer desuden, at data mellem din browser og vores server ikke kan ændres.

2.5 Betaling på faktura

Det er ikke længere muligt at få tilsendt en faktura sammen med dine varer. Hvis du ønsker at betale via faktura, sendes der en faktura til dig forud for varerne, og var­erne sendes først, når fakturaen er betalt.

3. RABATKØB

Poteboxen ApS yder som regel ikke nogen form for rabat. I tilfælde, hvor større mængder bestilles, er der mulighed for mængderabat – kontakt venligst Poteboxen ApS.

4. LEVERING

En måltidskasse indeholder mad til dit kæledyr i 7/14/30 dage. Den første kasse bliver leveret hurtigst muligt efter du har bestilt.
Vi sender pakker ud hver uge, hver anden uge eller en gang om måneden. Katte måltidskasser er altid pr måned med mindre andet aftales.

Måltidskassen bliver leveret på samme måde, som du normalt modtager pakker. Bestiller du til flere dyr, kommer de i hver sin pakke.

Vi leverer med Dao, GLS, Post Nord eller andre tilsvarende transportører. Leveringerne føl­ger fragtfirmaets forretningsbetingelser, der betyder, at så snart pakken er i deres regi, bærer de ansvaret for at pakken kommer hel og ubeskadiget frem. Modtager du en pakke, der er beskadiget, skal du hurtigst muligt reklamere til posten/fragtmanden eller vores kundeservice på telefon 98 10 18 00.

Du får en forsendelsesbekræftelse pr. mail, når varerne sendes af sted. Varer afsendes altid som pakker hvor du kan følge leveringen ved hjælp af Track & Trace.

Alle pakker sendes fragtfrit til postboks og hjemmelevering til 19 kr.

5. RETURRET – hvis du har fortrudt dit køb eller ønsker ombytning

Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine ønsker, kan du få varen ombyttet eller pengene tilbage.

Dette gælder ikke måltidskasser og foderblandinger, da disse produceres på bestilling.

Varen skal blot returneres i samme stand og mængde, som mod­taget senest 14 dage efter modtagelsen. Vedlæg venligst fakturaen, en beskrivelse af hvorfor varen returneres samt evt. kontooplysninger, hvorpå pengene ønskes indsat. Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Poteboxen ApS. Varen sendes venligst til:

Poteboxen ApS
Bjerghedevej 8
9600 Aars

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller sendt til pakkeshop.

Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, vil den blive sendt retur til os. Når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse, vil købesummen minus fragtomkostninger blive tilbagebetalt til dig. Husk at meddele os dine kontooplysninger, hvis du har betalt med kreditkort, da vi ikke kan se dit kon­tonummer i forbindelse med din bestilling.

Bemærk også at vi IKKE tager foderblandinger og måltidskasser retur, som er lavet på bestilling.

5.1 Fortrydelsesret – måltidskasser og foderblanding

Der er ikke fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevarer, herunder dyrefoder eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads, som et led i vores faste vareudbringning. Varer på www.poteboxen der ikke er måltidskasser eller foderblandinger, er omfattet af de generelle regler for fortrydelsesret. Du har derfor fortrydelsesret ved køb af legetøj eller tilbehør til dit kæledyr. 

5.2 Stoppe abonnement

Abonnementet fortsætter, til vi modtager din udmeldelse. Du opsiger dit abonnement ved at kontakte os på mail, brev, telefon eller på hjemmesiden under “min konto”. Du modtager herefter en bekræftelse af din opsigelse på mail. Hvis du skriver til os på mail, får du bekræftelsen i løbet af 24 timer.

6. REKLAMATIONSRET – hvis der er en fejl eller mangel ved produktet

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen ved varen. Hvis der reklameres inden for 2 måneder vil reklamationen altid være inden for rimelig tid. Såfremt reklamationen er berettiget, refunderer vi rimelige fragtomkost­ninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen. Husk derfor at kontakte Poteboxen ApS, for at få tilsendt en returfragtseddel.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, bedes varen, kopi af faktura samt en beskrivelse af fejlen fremsendes i forsvarlig emballage* til følgende adresse:

Poteboxen ApS
Bjerghedevej 8
9600 Aars

* En papæske betragtes som forsvarlig emballage modsat en kuvert med bobleplast.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende.

Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden fors­varlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Poteboxen ApS’ udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

7. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere jf. ovenstående.

Dog gælder der 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Poteboxen ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

8. E-HANDEL OG PERSONFØLSOMME OPLYSNINGER – GDPR

Når du handler på www.poteboxen.dk, skal du som minimum oplyse navn, adres­se, telefonnummer, e-mailadresse og CVR-nr. for erhvervsdrivende. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling. Som en ekstra sikkerhed beder vi dig desuden oplyse navnet på dit kæledyr. Hvis der mod forventning skulle ske en fejllevering, er det muligt at se navnet på posen af foderet og derved reagere inden du åbner posen. Vi beder dig derfor altid, at tjekke at det er det rigtige navn som er påført din foderpose.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Oplysningerne afgivet på www.poteboxen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som regis­treret hos Poteboxen ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Poteboxen ApS via e-mail: info@poteboxen.dk.

Alle informationer, som du overdrager til Poteboxen ApS, bliver modtaget ukrypteret, og transmitteres ukrypteret.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Poteboxen ApS og opbevares i 5 år (jf. krav fra Regnskabsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

8.1 Cookies

Når du besøger www.poteboxen.dk, anvender vi cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, styre købsflow samt til at måle trafikken på hjemme­siden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.

Vi anbefaler, at du accepterer de cookies, som www.poteboxen.dk anvender, da de hjælper os til at give dig og mange andre en bedre oplevelse af hjemmesiden.

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

9. ABONNEMENTSBETINGELSER

En abonnementsaftale med Poteboxen ApS kan oprettes i forbindelse med bestillingen af din første måltidskasse.

Når du vælger en fast levering af din måltidskasse oprettes der automatisk et abonnement.

Det betyder at du løbende modtager den bestilte mængde foder hver uge, hver anden uge eller hver måned indtil abonnementet opsiges.

9.1. Træk på dit kort

Efter gennemførsel af din ordre på www.poteboxen.dk, vil abonnementet blive opstartet og Poteboxen ApS vil herefter trække det aftale beløb på dit kort hver måned.

9.2. Kvittering

Du kan finde alle dine kvitteringer under din konto, på vores hjemmeside www.poteboxen.dk

Her kan du ligeledes ændre i dit abonnement, hvis du ønsker at ændre mængden eller sammensætningen. Hver gang vi trækker et beløb på dit kort, sender vi dig en mail, så du altid kan følge med.

9.3. Ansvar og hæftelse

Ved bestilling af vores produkter, kan du vælge om du vil have pakken sendt direkte til din bopæl, til din virksomhed eller til et valgfrit udleveringssted/pakkeshop.

Herefter har du ansvaret for at meddele Poteboxen ApS, hvis den ikke er modtaget korrekt eller der er fejl i bestillingen.

Har du valgt at pakken skal sendes til nærmeste postudleveringssted, har du selv ansvaret for at pakken bliver hentet rettidigt.

Afhentes pakken ikke, vil denne blive returneret til Poteboxen ApS. Derefter bliver din pakke opbevaret i 7 dage, hvorefter vi forbeholder os retten til at destruere eller videresælge din vare.

Du skal selv tage kontakt til Poteboxen ApS på 98 10 18 00 eller på mail info@poteboxen.dk, for at få genleveret din pakke for din egen regning. Hvis der er fortrydelse på den vare du har bestilt (gælder ikke for foderblandinger og personlige måltidskasser), kan du få refunderet beløbet, dog fratrækker vi beløb for eventuelt returfragt.

Har du bestilt en personlig foderblanding har du ingen fortrydelse, så snart din pakke er afsendt.

9.4. Fornyelse af kort, ændring af kortnummer

Når dit kort udløber eller du af andre årsager har fået nyt kort, er det din pligt at forny dine data under din konto. Hvis dit kort bliver afvist, vil Poteboxen ApS sende en påmindelse via den oplyste mail og hvis der ikke reageres på denne indenfor 4 dage, sættes abonnementet i bero og en regning på den sidste afsendte pakke vil blive sendt via den oplyste mail eller fysisk post.

9.5. Prisstigning eller ændring af produkter

Poteboxen ApS forbeholder sig ret til at foretage prisjusteringer. Disse prisjusteringer vil blive varslet via den oplyste mail senest 30 dage før prisændringen træder i kraft.

Ved væsentlige ændringer i abonnementsvilkår vil dette blive varslet på www.poteboxen.dk, samt via den oplyste mail.

9.6. Opsigelse af abonnement

Du har til enhver tid ret til at opsige dit abonnement. Opsigelsen kan ske til udgangen af en uge, hvorefter den næste uge ikke vil blive sendt eller opkrævet. Der er ingen bindingsperiode, dog skal leverede pakker altid betales. Opsigelsen er først gældende ugen efter at Poteboxen ApS har modtaget opsigelsen via mail på info@poteboxen.dk, eller tlf. 98 10 18 00 eller via din personlige konto på www.poteboxen.dk.

Husk altid, at vi sender en bekræftelse på mail, så du er sikker på at din udmeldelse er sket korrekt.

Du kan til enhver tid genåbne dit abonnement, dog vil du ikke få en ny velkomstgave.

 

Opdateret 2020 | Poteboxen ApS